Friday, March 28, 2008

Budak yang lahir 70an

Aktiviti kegemaran hujung minggu pada era awal 80an
1. Main lastik burong --> burung pipit pun jadi ler
2. Pasang jebak --> buat dari benban [ aku tak reti buat, tapi kawan aku pandai ..dia yg buat semua jebak tu] fungsi nak tangkap burung merbah kat pokok ciku ..hehe
3. mandi sungai kat parit , abis mandi rambut semua keras dan kuning jer..
4. main beskal ..[ aku dulu x ada beskal BMX atau copper, naik ler beskal mini yg ada bakul kat depan tu ..]
5. Main daun terup, tepuk daun sape terlangkup dier kalah ...kumpul sape paling banyak daun...
6. main getah [ ala getah ikat nasi lemak tu ..]
7. mandi hujan ..dulu kalu hujan tak de petir bapak aku tak kesah , kitorang mandi sambil main bola. lepas abis kena mandi air kolah
8. mancing ikan masa tu guna umpan cacing tanah jer & kayu buloh. tali tangsi ikat ngan puntung rokok atau kayu mati supaya dier timbul


Kalau pakai songkok, sampai lusuh dan lunyai baru kira best. Kalau ngaji, sape dulu cepat habis juz ..[lumbe ngan kawan kawan] hasil nya darjah tiga dah khatam

Malam minggu lak layan Drama Minggu Ini [RTM] siaran langsung masa tu hanya ada boxing jer [tinju ...]
Lagu paling best masa tu [aku yang aku suke la ..] Alleycat : Kerana kau ..ku masih disini ...& sudirman basikal tua
Filem wayang main kat padang botak, nak masuk kena bayar 1 singgit ..ala cam tak leh masuk kat tepi tepi tu ..[cam citer man laksa]
Wayang free ada gak, main dari van penerangan. Lepak ramai ramai, siap bawak tikar [tengok citer TOYOL] best oo

Banyak lagi ni, nak meleleh air mata ni terkenang zaman 70an --hu hu

No comments:

My Blog List

Maps

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

BlogCatalog

Diet & Nutrition Blogs - BlogCatalog Blog Directory